Anne Bloemendaal

Ik heb een achtergrond in de communicatie en heb mij de afgelopen jaren steeds meer richting beeld en beeldgebruik ontwikkeld. Niet als maker, maar als opdrachtgever, initiator en inspirator. De Kracht van Rotterdam (2012 – 2019) en Het Rotterdams Beeldfonds (vanaf 2018) zijn twee grote projecten met grote impact voor de fotografen en de stad.

Door de bubble

In een stad als Rotterdam, waar de verschillen groot zijn tussen arm en rijk, noord en zuid en culturele achtergronden verdwijnen er teveel mensen uit beeld. En als je niet meer in beeld bent, tel je vroeg of laat niet meer mee. Door fotografen de stad in beeld te laten brengen, binnen een thema zoals bij het Beeldfonds of binnen een concept zoals De Kracht van Rotterdam, laat je meer zien dan je zelf zou kunnen verzinnen. Zo probeer ik de bubble van social media, maar ook de bubble van ons kent ons en het eenzijdige mediagebruik te doorbreken. Dit is niet alleen binnen cultuur-maatschappelijke organisaties relevant, ook binnen het corporate veld werkt het verfrissend om buiten de bubble te kijken.

Hoe? Mail me!